søndag 21. september 2008

Hawaii

Etter alt styret med leiebilen var vi kommet oss om bord på flyet til Hawaii. Vi var enda ikke sikker på hva som ventet oss på Hawaii eller hva vi skulle finne på. Det eneste vi ”viste” var at flyturen ville ta nesten 3 timer og det er varmt på Hawaii. 6 timer senere landet vi på Hawaii og vi var meget lei flyturen og var klar til å slappe av på hostelet. Merkelig nok hadde en av oss klart å lukke internettsiden med infoen om hostelet vårt. Så da stod vi på flyplassen uten et klu om hvor vi skulle ta veien. Alt på flyplassen var stengt så det var ikke mye å ta seg til, og siden de ikke hadde internett var det ikke mulig å finne mailen med infoen. Dreyer syns å huske at hostelet var i Waikiki, så vi gamblet på en buss som det stod Waikiki på. Bussjåføren lurte på hvor vi skulle, men siden vi ikke hadde en minste anelse ble det litt småprating om forskjellig hostel vi kunne ha booket oss inn på. 40 min senere tok vi sjansen på å hoppe av og fant en plass med internett. Det viste seg at vi kun var 6-7 kvartal unna., så vi måtte hive sekkene på ryggen og spasere tilbake. Da vi gikk inn i bakgården til hostelet ble vi møtt av en hyggelig kar som lurte på om vi skulle sjekke inn. Dette var en som jobbet der og han var på vei hjem, så om vi hadde vært 2 min senere måtte vi ha sovet på gaten.

Dagen etter var det ikke annet å gjør enn å leie seg et surfebrett og finne ut om dette var den nye sporten for oss. Vi kan vel si det slik at vi trenger en time eller to til for å kunne kalle oss surfere.
Da vi kom opp på hostelet igjen var det en av de ansatte som hadde bursdag, så vi kunne ikke vær noe dårligere enn resten. Så vi ble med alle samme på den lokale baren rett rundt hjørne. Siden en av de ansatte her spiller på feil lag var dette en homsebar. Vi følte oss litt malplasserte der vi spaserte inn i klubben, men siden det kun var 3 ”kompiser” der fra før var det ikke så ille gale. Vi endte opp med noen pils og litt biljard. Tiden gikk og vi la ikke merke til de nyankomne personene og at en del av de vi kom med hadde tatt kvelden. Så når vi begynte å se oss litt rundt var det bare oss to og to andre fra hostelet igjen. Resten av klientellet stod å sang karaoke og danset litt spesielle danser. Så da fant vi ut at det var på tide å stikke, så vi buet ryggen og satte kursen mot utgangen. Det vi ikke tenkte på var at vi kom fra homsebaren og rett ut i en folkefull gate, men vi har fått en ny check på checklisten. Homsebar, Check!

Vi endte også opp med en ny leiebil her ute, slik vi skulle få med oss litt mer av øya. I det håndtaket på passasjerdøren knakk, og Dreyer måtte gå inn gjennom vinduet fikk vi ideen om en film. Denne filmen kan sees helt gratis litt lenger ned på siden her. Men vi tar selvfølgelig imot donasjoner med åpne hender.

(Donasjoner kan settes inn på kontonummer: 4060 10 39739, husk å merke donasjonen med ”Filmavdelingen v/The Rental Car”)

Siden Dreyer har kjenninger her ute, ble det også tid til en liten aften ute på byen. Og vi kan vell si det slik at vi aldri har følt oss mer hjemme. For på dette utestedet var det omtrent bare normen, svensker og dansker! Og det aller beste av alt, drinkene kostet $1!!! Dette er noe som går rett hjem i ett sunnmørshjerte. Til Clausens store begeistring ble også barkameraten, en 45 år gammel dame arrestert omtrent oppå han, mens Dreyer gladlig tok bilder. Dagen etter når Clausen kom hjem, hadde Dreyer ett par spørsmål som Clausen prøvde å ro seg unna. Og han endte vell opp med følgende kommentar: ”bare en liten stripe i lakken”.

Etter en dag med fyllenerver var vi klar for en ny runde på byen og denne gangen var det Pub Crawl vi deltok på. Og nok en gang billige og gratis drinker som stod på menyen. Og etter utallige puber og cluber fant vi ut at vi ville inn på den cluben med lengst kø, siden vi så på det som en bra plass å vær. Men siden kø ikke er vår ting, tok vi en liten ”spansk en” vi krommet nakken og spaserte rett forbi hele køen og skar inn helt i fronten av VIP køen. Merkelig nok var det ingen som reagerte på dette (tror vi da) og folka som slapp oss inn var vist heler ikke så interessert i å finne ut om vi stod på noe gjesteliste. Så etter noen timer der var vi klar for nattmat og vi bestilte noe spicy kylling greier i ett pølsebrød, og vi fant fort ut at denne retten bare burde hete jææævlig sterk! For maken til krydring har vi ikke vært ute for før.

Hawaii skulle være ferien på ferien vår, men siden Hawaii hadde litt mer enn bare sol å bølger å by på. Har vi nå bestemt oss for å ta en ferie fra ferien på ferien. Så i morgen drar vi til litt mer ”relaxed” Maui for å slappe av litt.